989143403431+

Whats up num

Sat - Fri: 8:00 - 21:30

تور وان از شیراز

تور وان از شیراز ،برای شهرهای نزدیک به مرز ترکیه، سفر به وان مثل سفر داخلی به حساب می‌ آید و خریدهای سالانه یا فصلی خود را از این شهر انجام می‌دهند.  خود شهر وان شهری ایده آل برای سفر ۳ الی ۴ روزه است و با چمدان هایی از وسایل و خاطرات به شهر خود بر می‌گردید. ولی برای استفاده از تور وان از شیراز  بهتر است کمی در مورد شهر وان ترکیه و موقعیت و شرایط آن اطلاعات داشته باشید.

 از ارزان ترین و پرطرفدارترین  تورهای خارجی برای ایرانی‌ها،  سفر به وان  ترکیه است؛ به ویژه  در این سال‌های اخیر به دلیل تورم و  گرانی‌های ایجاد شده این شهر در میان توریست ها  به محبوبیت زیادی رسیده است و در هر قسمتی از این شهر که قدم بگذارید، صدایی آشنا از هموطنان را خواهید شنید.

تور وان از شیراز
تور وان از شیراز

ویزا: براساس توافق نامه‌ها بین کشورهای ایران و ترکیه،  ایرانی ها  تا ۹۰ روز می توانند بدون داشتن  ویزا به شهر وان ترکیه سفر کنند و تنها در موقع ورود به خاک ترکیه به پاسپورت مهر زده شود؛ دقت کنید که  در زمان سفرتان و استفاده از تور وان از شیراز الزاما و حتما  پاسپورت شما حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد.

 به همین دلیل،  بدون داشتن ویزا یکی دیگر از دلایل مهم و اساسی  سفر ایرانی ها به حساب می رود.

واحد پول: لیر ترکیه
زمان محلی: یک ساعت و نیم عقب از تهران
زبان رسمی: ترکی استانبولی
دین اکثریت: مسلمان سنی
بهترین زمان سفر: همه فصل‌ها به ویژه فصل های بهار و تابستان
 تفریحات تور وان از شیراز: بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، قایق سواری، شنا، خرید، اسکی، امتحان غذاهای ترکی، خرید اشیای قدیمی و آنتیک
نوع برق شهری: ۲۳۰ ولت/ ۵۰ هرتز
سوغاتی ها در هنگام برگشت: چای ترک، راحت الحلقوم، اجناس سرامیکی، آثار هنری، ابزار آلات سنتی، لوازم آنتیک، قهوه ترک، چشم نظر و فرش و گلیم.
بهترین محله ها برای اقامت در شهر وان ترکیه: خیابان جمهوریت محلی برای خرید و غذا، خیابان کاظم کارابکر برای خرید انواع برندهای معروف و رستوران های مختلف، آق کورپو، علی پاشا، جودت پاشا، سلیم بی، حاجی بکیر،که همه این خیابان ها را در زمان استفاده از تور وان از شیراز مشاهده خواهید کرد.

شهر وان، محله‌ای سحرآمیز در شرق ترکیه است که با تاریخچه غنی و جاذبه‌های فراوان گردشگری، مقصدی بسیار جذاب برای سفرها و تجربیات جدید است. در ادامه، به برخی از جاذبه‌های برتر وان و تجربیاتی که در این شهر می‌توانید داشته باشید، اشاره خواهیم کرد:

  1. دریاچه وان: با دومین دریاچه بزرگ‌ترین کشور ترکیه، وان مملو از زیبایی‌های طبیعی است. می‌توانید با قایق گردی در این دریاچه دست‌نوشته‌های تاریخی روی صخره‌ها را ببینید و از منظره طبیعی اطراف لذت ببرید.
  2. جامعه‌ی هوری‌آیی: هوری‌آیی یک مذهب قدیمی و غنی است که در مناطق وان ریشه دارد. بازدید از روستاهای هوری‌آیی می‌تواند شما را با فرهنگ و زندگی آنها آشنا کند. موسیقی و رقص های خاص آنها نیز از دیگر جذابیت‌های این منطقه است.
تور وان از شیراز
تور وان از شیراز
  1. پل سلیمانیه: پل سلیمانیه که به نام پل ساوونش مشهور است، از برجسته‌ترین سازه‌های تاریخی وان است. این پل در زمانی که ترکیه هنوز تحت حکومت امپراطوری عثمانی بوده، ساخته شد و امروزه یکی از آثار باارزش تاریخی محسوب می‌شود.
  2. قلعه توپراق: قلعه‌ی توپراق با بنایی استوار و معماری بسیار زیبا که در شهر وان قرار دارد. این قلعه در یک تپه‌ی بلند قرار گرفته و از بالای آن می‌توانید چشم انداز فوق‌العاده‌ای از شهر و مناطق اطراف را ببینید.
  3. بازار وان: در بازار وان، تجربه‌ی خرید از فروشگاه‌های محلی و تجارت سنتی را خواهید داشت. این بازار پر از انواع محصولات محلی شامل فرش‌های دست‌بافته، صنایع دستی و محصولات خوشمزه‌ای مانند بستنی وان معروف است.

شهر وان با تاریخچه‌ی غنی، فرهنگ متنوع، و طبیعت زیبا، تجربه‌ی یک سفر بی‌نظیر را برای شما فراهم می‌کند. این شهر میزبانی بسیاری از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی را در خود جای داده است که شما را به یک سفر تازه و هیجان‌انگیز دعوت می‌کند.

!CALL NOW