989143403431+

Whats up num

Sat - Fri: 8:00 - 21:30

تور کیش از تبریز

شناخت جزیره کیش

تور کیش از تبریز و شناخت جزیره کیش:جزیره کیش در استان هرمزگان، جنوب ایران و در خلیج فارس، واقع شده است و ۹۰ کیلومتر مربع مساحت دارد.
جمعیت جزیره کیش در سال ۱۳۹۵ طبق سرشماری نفوس و مسکن در حدود ۴۰ هزار نفر ثبت شده است.
تور کیش از تبریز
تور کیش از تبریز
در تور کیش از تبریز،سوغاتی چه بخریم؟
علاوه بر ماهی جنوب و غذاهای دریایی، شکلات و قهوه از سوغاتی‌های محبوب کیش هستند که می‌توان این خوراکی‌ها را ارزان‌تر از سایر شهرهای ایران در این جزیره تهیه کرد.
در لهجه مردمان بومی، به کانال عمیقی که محل خروج آب از قنات ‌باشد، «کیش» می‌گویند.جزیره  کیش تنها جزیره در خلیج فارس است که قنات آب شیرین دارد. به همین دلیل این جزیره را کیش نام‌گذاری کردند.
کیش در زمان پادشاهان ایلام و آشور از اهمیت زیادی برخوردار بود. درگیری تمدن‌های آن زمان به ویژه سومری و ایلامی به شدت تحت تاثیر فرهنگ این تمدن‌ها قرار گرفت. اکثر کشتی‌های دوران باستان مستقیما از شوش و رودخانه کارون به خلیج فارس می‌آمدند و از خلیج فارس به سواحل شمالی منتقل می‌شدند.
جزیره کیش یکی از مراکز عمده تجارت در دوره ایلخانیان، تیموریان و اتابک بوده است. کیش به کیفیت مرواریدهایش معروف بود.
هنگامی که مارکوپولو در حال بازدید از دربار شاهنشاهی در چین بود، در مورد زیبایی مرواریدهایی که یکی از همسران امپراطور پوشیده بود، اظهار داشت که آن‌ها از کیش آمده‌اند. در قرن ۱۴ میلادی، کیش رو به زوال رفت. در دوره پهلوی، به عنوان مکانی نیمه خصوصی برای شاه و مهمانانش توسعه یافت. با فرودگاه بین‌المللی، هتل‌های لوکس و حتی یک کازینوی بزرگ. این جزیره چندین بار خریداری و فروخته شد. در سال ۱۹۷۰، هیات‌های متخصصان آمریکایی و ایرانی از این جزیره بازدید کردند.
با توجه به موقعیت جغرافیایی و استراتژیک، کیش به عنوان یک مرکز بین‌المللی گردشگری و تجاری در نظر گرفته شد. سرانجام در سال ۱۹۹۲ با تاسیس سازمان منطقه آزاد کیش، توسعه سریع جزیره آغاز شد.
تور کیش از تبریز با آکای سفر و بهترین زمان برای سفر به کیش
همه مسافران بر این باورند که پیش‌بینی وضع هوای مقصد سفر، یکی از مهم‌ترین نکات قبل از سفر است. همچنین، برای مشخص کردن بهترین فصل برای سفر به کیش، باید وضع آب و هوای مقصد را در تمام مدت سفر بدانید. به دلیل پربازدید و توریستی بودن جزیره کیش، اطلاعات مربوط به آب و هوا، برای همه مسافران لازم است تا حداکثر استفاده را از مدت زمان سفر خود ببرند.
نژاد بومیان و ساکنین جزیره کیش اغلب دراویدی، نوردیک، سامی و سیاه هستند و به زبان عربی و فارسی صحبت می‌کنند. بعضی از مردم جزیره به واسطه توسعه گردشگری و تجاری، کارهای خدماتی انجام می‌دهند و بعضی نیز به کارهای سنتی مانند ماهیگیری و شکار می‌پردازند. بازرگانان محلی هم در بازار صفین کار می‌کنند. مردم کیش ضرب‌المثل‌های خاص خود را دارند که با امثال جزیره‌های همسایه متفاوت هستند. مانند: «پخت نانت را به نانوا واگذار کن، حتی اگر نیمی از آن را به عنوان مزدش بردارد» و «اسراف نکن! حتی اگر آب دریا برمی‌داری» شاید این ضرب‌المثل‌ها کمی عجیب به نظر برسد.
اما از آنجا که این جزیره در قدیم محل تجارت و کسب و کار بوده است، ضرب‌المثل‌هایی این چنین، از تفکر تجاری و کارآفرینی مردم کیش سرچشمه می‌گیرد. غذاهای سنتی جزیره کیش اغلب با ماهی تهیه می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان انواع قلیه، مضروبه، هریسه و مجبوس را نام برد.
رزرو بهترین هتل های جزیره کیش با آکای سفر
برای اقامت  گزینه‌های زیادی مانند هتل، ویلا و آپارتمان‌های ساحلی دارید.
به دلیل قیمت مناسب، ویلاهای ساحلی پیشنهاد خوبی برای اقامت است. اما اقامت در هتل های مجلل کیش نیز می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد.
به عنوان مثال هتل سورینت، هتل داریوش کیش، هتل ارم، هتل ترنج، هتل مارینا پارک کیش، هتل فلامینگو و هتل شایان کیش از لوکس‌ترین و گران‌ترین گزینه‌ها برای رزرو هتل کیش هستند.
شایان، جام‌جم‌، سادات، ونوس، هتل شایگان کیش، تعطیلات و شباویز از دیگر هتل‌های خوب و ارزان‌قیمت کیش به حساب می‌آیند.
تور کیش از تبریز
تور کیش از تبریز
جاهای دیدنی و تفریحی کیش کدامند
جزیره کیش دارای جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های تاریخی متعددی است. مثلا این شهر زیرزمینی کاریز است که ۵۷۰ میلیون سال قدمت دارد؛ در شهر باستانی حریره، درخت سبز از قدیمی‌ترین درختان ایران، کشتی یونانی یکی از میراث‌ باستانی جزیره، پارک دلفین، پارک پرندگان، صخره‌های مرجانی، کلبه هور و سافاری. پیشنهاد می‌شود به کلوب‌های نزدیک دریا و اسکله تفریحی بزرگ که در شرق جزیره واقع شده است بروید. شما همچنین می‌توانید از تفریحات دریایی مانند اسکی روی آب، غواصی زیر آب، جت اسکی و پاراسیلینگ لذت ببرید.

تور وان همه روزه از ارومیه

رزرو هتل شهر وان ترکیه

راهنمای گردشگری ارومیه

وقت سفارت کانادا

خرید بیمه مسافرتی

تور گرجستان از ارومیه

بلیط هواپیما ارومیه

تور ارمنستان از ارومیه

تور زمینی باکو از ارومیه

ویزای باکو

گردشگری پزشکی ارومیه

!CALL NOW