Akay Travel Agency

989143403431+

Whats up num

Sat - Fri: 8:00 - 21:30

تور ارومیه کندوان

تور ارومیه کندوان:کندوان (به ترکی آذربایجانی: گۆندوْغان، Gündoğan) یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی واقع در شهرستان اسکو است که از پیشینه تاریخی هفت هزار ساله برخوردار است.

جهت رزرو تور ارومیه کندوان با آکای سفر تماس بگیرید

09143403431

تور ارومیه کندوان
تور ارومیه کندوان
این روستای تاریخی دارای جاذبه‌های گردشگری است و در ۱۸ کیلومتری شهر اسکو واقع شده‌است.
معماری کله‌قندی روستای کندوان در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۷۶ با شمارهٔ ثبت ۱۸۵۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است. با توجه به سنگی بودن خانه‌ها، در زمان‌های قدیم نام این مکان تاریخی «کندجان» بود (محلی برای حفظ جان) که در حال حاضر نیز در شناسنامه متولدین کندوان از واژه کندجانی استفاده شده‌است
تور ارومیه کندوان
تور ارومیه کندوان
عسل کوهستان یکی از مهم‌ترین محصولات کندوان است. لبنیات، آب‌معدنی، گردو، گیاهان دارویی، دوشاب یا شیره انگور، عسل و بادام از خوراکی‌هایی است که می‌توانید با خود از این روستا سوغات ببرید. همچنین گلیم، جاجیم و روسری‌های کلاقه‌ای نیز از صنایع دستی تولید شده این مردمان است.
تور ارومیه کندوان ،روستای کندوان اسکو در دامنه‌های سهند قرار دارد و به خاطر معماری صخره‌ای آن معروف است که در اثر فعل و انفعالات آتشفشانی کوه‌های سهند ایجاد شده‌است. توده‌ها و گدازه‌های مذاب آتشفشانی، به وسیله باد، برف و باران در طی هزاران سال متمادی شکل گرفته و به فرم کران درآمده‌است.
معماری بومی روستای کندوان معماری صخره‌ای است، این روستا به سبب ویژگی معماری صخره‌ای و بافت مخصوص آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده‌است. کندوان یکی از سه روستای صخره‌ای جهان است که این موجب جذابیت آن شده‌است.

جهت رزرو تور ارومیه کندوان با آکای سفر تماس بگیرید

09032486073

تور ارومیه کندوان
تور ارومیه کندوان
معماری روستای کندوان و جاری بودن زندگی مردم در قالب بافت قدیمی آن یک استثناء در دنیا به حساب می‌آید. چرا که دیگر در کاپادوکیه ترکیه و داکوتا آمریکا (هر دو دارای معماری صخره‌ای هستند) کسی زندگی نمی‌کند. در حقیقت آنچه به کندوان هویت باستانی و تاریخی داده‌است، وجود ۱۱۷ خانواده و منزل مسکونی درون توده‌های مخروطی و هرمی شکل است. وجه تسمیه کندوان نیز به خاطر خانه‌های کندویی شکلی است که در دل این صخره‌های مخروطی قرار گرفته‌اند.[اجزای خانه‌ها شامل تنور، اتاق‌ها، صندوق خانه، آشپزخانه و غیره بوده و قطر دیوارها بین ۲ تا ۳ متر است.
وجه تسمیه کندوان به خاطر خانه های کندویی شکلی است که در دل این صخره های مخروطی قرار گرفته اند که جاذبه طبیعی منحصربفردی در کل ایران دارد و به همین واسطه طبق آمارهای رسمی سالانه حدود ۳۰۰ هزار گردشگر از روستا دیدن می کنند.تور کندوان از ارومیه
معماری هایی که در این روستا درون صخره ها  وجود داره، چیزی شبیه دوک یا هرمه. این طراحی، یک معماری اولیه حساب میشه. مردم این روستا وقتی که به داخل صخره ها پناه بردن فهمیدن که باید خونه های خودشون رو در دل کوه ایجاد کنن؛ بنابراین شروع کردن به تراشیدن صخره ‌ها. بافت قدیمی این روستا جزو قدیمی ترین روستاهای ایران هم دسته بندی میشه.تور ارومیه کندوان
البته این مکان تاریخی هم مثل بقیه مکان های تاریخی ایران در معرض خطره و اگر که دقت نکنیم ممکنه که این روستا رو نابود کنیم.تور کندوان از ارومیه
در اصل خانه های صخره ای این روستا از بقایای آتشفشان سهند ساخته شده اند. البته خوبه بدونی که این بقایا به صورت لایه لایه روی هم انباشته شده و صخره های زیبایی را به وجود آورده. این منطقه یکی از جذاب ترین و عجیب ترین روستاهای صخره‌ای در تمام جهان حساب میشه.
طبق نظریه سایت های مرجع مثل ویکی پدیا، نمونه های تقریبا شبیه به آن، در کابادوکیه ترکیه و داکوتا آمریکا کشف شده است. اما جالب این جاست که در دو شهر اسم برده شده کسی زندگی نمی کند. ولی در کندوان حدود 117 خانوار در حال زندگی هستند. خانواده هایی که داخل این خونه ها زندگی می کنن تمام امکانات لازم رو برای خودشون، خانوادشون و حتی حیواناتی که پرورش میدن فراهم کردن. وقتی که داخل روستا میشی یه شیارهایی رو می بینی که در حقیقت همون کوچه های روستا هستن که باید از آن ها عبور کنی.
تور کندوان از ارومیه:معماری خونه های سنگی که داخل کوه کنده شده خیلی عجیب و البته جذابه. فصل زمستان که هوای بیرون سرد میشه، داخل این خونه ها گرمه و برعکس؛ وقتی که فصل تابستون، هوای بیرون گرمه، داخل خونه ها خنکه! ساختار سنگی این خونه ها باعث شده که تو فصل‌ های مختلف سال، درجه حرارت بیرون با داخل برعکس هم باشه. علت اسم گذاری این روستا هم برای اینه که شکل این خونه ها مثل کندوی زنبور عسله، بنابراین بهش می گن روستای کندوان!
باستان شناسان، این خونه‌ های سنگی را بررسی کردن و فهمیدن که این روستا قرن ها پیش ساخته شده؛ یعنی قدمت روستای کندوان بر می گرده به چیزی حدود دوره‌ های پیش از اسلام.
ارتفاع بعضی از این صخره ها به بیشتر از ۴۰ متر می رسه که در آن ارتفاع، خونه‌ ها، آغل و انبار، ساخته شده و از همه عجیب تر این که، مردم دارن این جا زندگی می کنن. چشمه آب معدنی طبیعی هم از بین صخره ها جریان داره که خود همین مورد، باعث شده یکی از جاذبه‌ های ویژه گردشگری منطقه شکل بگیره. از طرفی هم این چشمه خواص درمانی نیز دارد.
گرچه دیوارهای سخت و سنگی خونه های روستای کندوان سرد و خشنه اما وقتی وارد آن ها می شودی، یه احساس امنیت خاصی رو حس می کنی.تور کندوان از ارومیه

تور وان از خوی

تور وان از مهاباد

تور وان از تهران

املاک ارومیه

!CALL NOW