Akay Travel Agency

989143403431+

Whats up num

Sat - Fri: 8:00 - 21:30

تور نخجوان از ارومیه

تور نخجوان از ارومیه و آشنایی کوتاه با نخجوان،این کشور در سده‌های ۹ و ۸ پیش از میلاد زیر سلطه دولت «اورارتو» قرارگرفت. در زمان پادشاهی «منوئه» (۸۱۰–۷۷۸ پیش از میلاد مسیح) لشکریان «اورارتو» با گذشتن از رود ارس به سوی شمال و جلگه ایروان تاختند؛ و قسمت‌هایی از این سرزمین را به تصرف خود درآوردند. «منوئه» برای حفظ نواحی تسخیر شده، در ساحل راست شمالی رود ارس نزدیک روستایی که اکنون به نام ترکی «داش‌بورون» معروف است مرکز اداری تأسیس کرد و آن را «منوآهینیلی» نامید.

در سده هفتم پیش از میلاد بخشی از اراضی تابع دولتهای «ماننا» و ماد بود؛ ولی در سده هشتم پیش از میلاد بخشی از شاهنشاهی (امپراتوری) هخامنشیان شد. از آن پس فرمانروایان ارمنی از دودمان اَروَندی بر نخجوان حکم راندند.تور نخجوان از ارومیه،هتل دوزداغ نخجوان

اولیاء چلبی دربارهٔ نخجوان می‌گوید: «رعایا و مردم آن به زبان دهقانی گفتگو می‌کنند، اما عارفان و شاعران و ندیمان ظریفشان با ظرافت و نزاکت به زبان پهلوی و مغولی که زبانهای قدیمی است سخن می‌گویند. شهرنشینان‌شان نیز به زبان‌های دهقانی گفتگو می‌کنند… ترکمانانی که در نواحی مختلف آن ساکنند، لهجه‌های مختلف مغولی دارند

تور نخجوان از ارومیه

تور نخجوان از ارومیه
تور نخجوان از ارومیه

تور نخجوان از ارومیه،با عنایت به همجواری استان های آذربایجان شرقی و  آربایجان غربی با جمهوری خودمختار نخجوان و مسافرت گردشگران ایرانی به این جمهوری خودمختار، گزیده ای از هشدارها و توصیه های ضروری را جهت آشنایی هموطنان عزیز به شرح ذیل به اطلاع می رساند:

1- با توجه به وضعیت خودمختاری نخجوان، در برخی زمینه ها مانند واردات خودرو، تعرفه های گمرکی، مقررات راهنمائی و رانندگی و بخش های دیگر تفاوتهایی بین این جمهوری خودمختار و سایر مناطق جمهوری آذربایجان وجود دارد و محدودیتها و قوانین با دقت و سختگیری بیشتری اعمال می گردد که توجه به آنها ضروری می باشد.

تور نخجوان از ارومیه,هتل دوزداغ نخجوان،هتل تبریز نخجوان

2- لازم است هموطنانی که در قالب گردشگری و تورهای مسافرتی به نخجوان وارد می شوند قوانین و مقررات خاص مربوط به این منطقه را در نظر داشته باشند.

3- از تاریخ 10/09/1398 وضعیت لغو ویزا جهت ورود به محدوده سرزمینی جمهوری خودمختار نخجوان برای اتباع ج.ا. ایران برقرار شده است. اتباع ایرانی بدون نیاز به دریافت ویزا می توانند از هر یک از مرزهای زمینی (مرزهای زمینی جلفا ـ جلفا در استان آذربایجان شرقی، پلدشت ـ شاه تختی در استان آذربایجان غربی و صدرک ـ دیل اوجو در ترکیه) و همچنین از طریق فرودگاه شهر نخجوان وارد این جمهوری خودمختار شده به مدت 15 روز اقامت نمایند. اقامت بیش از 15 روز منوط به دریافت ویزا خواهد بود.

4- بنا بر تصمیم دولت جمهوری آذربایجان امکان دریافت روادید (ویزا) روادید ورود به خاک جمهوری آذربایجان در فرودگاه بین المللی شهر نخجوان با پرداخت مبلغ 20 دلار ( جهت سفر به باکو و سایر اراضی این کشور به غیر از ج.خ. نخجوان با اعتبار یکماهه) فراهم شده است.

تور نخجوان از ارومیه

تور نخجوان از ارومیه
تور نخجوان از ارومیه

 

تور نخجوان از ارومیه

5- امکان دیگری نیز جهت دریافت روادید در سفر به باکو از طریق سفارت این کشور در تهران و یا سرکنسولگری جمهوری آذربایجان در تبریز مهیا می باشد و همچنین با مراجعه به سامانه آسان ویزا به نشانی سایت سفارت نسبت به اخذ روادید اقدام نمایند.

6- افرادی که قصد اقامت بیش از 10 روز در نخجوان را دارند بایستی نسبت به ثبت اقامت خود نزد اداره خدمات مهاجرت اقدام نمایند.

تور نخجوان از ارومیه،در صورت اقامت در هتل این کار بصورت خودکار انجام و در غیر اینصورت فرد بایستی راسأ با مراجعه به مسئولین ذیربط (و یا در هنگام ورود به نخجوان با اعلام اقامت بیش از 10 روز به مامور اداره خدمات مهاجرت مستقر در مبادی ورودی) و قبل از اتمام زمان 10 روزه نسبت به ثبت اقامت خود اقدام نماید.

در صورت عدم ثبت اقامت، برای بار اول مبلغ 300 منات و در مسافرت های بعدی و تکرار این عمل مبلغ 400 منات جریمه در نظر گرفته شده است. ضمن آنکه امکان دیپورت شدن فرد از سوی مسئولین اداره مهاجرت نیز وجود دارد.

7- مسافرت با خودروهای شخصی برای خودروهای سواری 30 دلار و برای خودروهای شاسی بلند 55 دلار میباشد ضمنأ برای بیمه شخص ثالث خودروهای مذکور به ترتیب مبلغ 20 منات و 70 منات در مبادی مرزی برای ورود به نخجوان دریافت می گردد.

8- عبور غیرمجاز (ورود غیر قانونی به خاک آذربایجان) جرم محسوب شده و فرد مذکور طبق ماده ۳۱۸ محکوم به پرداخت 200 تا 500 منات جریمه و بین 1 تا ۲ سال حبس محکوم می گردد.

تور نخجوان از ارومیه

9- تور نخجوان،هنگام ورود و خروج به نخجوان از قبول و انتقال هرگونه بسته و لوازم در اشکال گوناگون از افراد ناشناس جدأ خودداری نمایند.

10-تور نخجوان، اشتغال غیر قانونی (حتی بصورت دست فروشی) جرم محسوب می گردد و برای آن مبلغی معادل حداقل ۴۰۰ منات جریمه و یا دیپورت در نظر گرفته می شود. 

هتل دوزداغ نخجوان،هتل تبریز نخجوان

امداد خودرو فوری سمنان

تور وان از گلوگاه

!CALL NOW